مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه | accreditation | 14369

محقق گرامی سلام و عرض ادب. بازدیدکننده گرامی از اینکه در حال مطالعه توضیحات مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه در سایت ما هستید بسیار مفتخریم. امیدوارم سایت ما رضایت شما را کسب کند. محقق گرامی در حین پرداخت هزینه فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه یا هر پرداخت در سطح اینترنت باید کارت بانکیتون دارای رمز دوم باشد. برای دریافت رمز دوم باید به عابر بانک مراجعه کنید.

‬‬به‬ ‫از‬ ‫را‬ ‫اسپان‬ ‫پرستنده‬ ‫گشاد‬ مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه ‫همان‬ ‫به‬ ‫همه‬ ‫کرد‬ ‫گفتنیها‬ ‫همه‬ مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه ‫زرین‬ ‫ستام‬ ‫خلعت‬ ‫بود‬ ‫و‬ ‫نیکو‬ مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه ‫از‬ ‫با‬ ‫هم‬ ‫بسی‬ ‫کرد‬ ‫منوچهر‬ مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه ‫بر‬ ‫بیداد‬ ‫یاد‬ ‫زیبای‬ ‫چشم‬ ‫گاه‬ مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه ‫نگماشتند‬ ‫چنان کرد نوذر که او مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه رای دید‬ ‫آورید‬ ‫نرم‬ ‫او‬ ‫سخنهای‬

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه

ارتباط با ما

... دانلود ...

عنوان محصول: مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان بصورت جامع و کامل برگته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منایع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات

48

حجم

0/112 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

doc

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

مبانی نظری رضایت شغلی کارکنان

- مقدمه

دیدگاه ها و مفهوم سازی های متعدد و گاه متناقضی درباره تعریف « رضایت شغلی» شکل گرفته و توسعه یافته است . برخی از صاحبنظران همچون هرزبرگ  آن را دارای دو بعد دانسته اند . یك گروه عوامل و شرایطی كه فقدان آنها موجب عدم رضایت می‌گردد ولی تأمین آنها باعث ایجاد انگیزه شدید و قوی نمی‌شود، بلكه فقط از بروز عدم رضایت جلوگیری می‌كند که آنها را عوامل بهداشتی یا مؤثر در حفظ وضع موجود یا عوامل بقاء می‌نامند . به ‌زعم هرزبرگ این عوامل عبارت است از: طرز تلقی و برداشت كاركنان، شیوه اداره امور، خط‌ مشی‌های سازمان، ماهیت و میزان سرپرستی، امنیت كاری، شرایط كاری، مقام و منزلت، سطح حقوق و دستمزد، استقرار روابط متقابل دو جانبه، سرپرستان، همگنان و مرئوسان و زندگی شخصی كاركنان. نبود این عوامل ممكن است چنان كارمندان را دچار عدم رضایت سازد كه سازمان را ترك كرده و موجودیت آن را به مخاطره اندازند. از اینرو هرزبرگ این عوامل را برای تأمین و حفظ بهداشت و سلامت سازمان لازم دانسته است. 

- دسته دوم عوامل مؤثر در ایجاد انگیزه هستند كه وجود آنها موجب انگیزش و رضایت افراد ولی فقدان آنها تنها عدم رضایت ضعیفی را تولید می‌كند. بنابراین فقدان عوامل گروه دوم مترادف با عدم نگرش تلقی می‌گردد. به‌نظر هرزبرگ عوامل مؤثر در ایجاد انگیزه عبارت است از: موفقیت كاری، شناخت و قدردانی از افراد وكار آن ها، پیشرفت و توسعه شغلی، رشد فردی و ماهیت كار و وظایف محوله.  برخی دیگر آن را تک بعدی و شامل پاسخ به این دو پرسش دانسته اند که:

                 الف) در حال حاضر چه قدر از شغل خود راضی هستید؟ 

                  ب)  تا چه حد از شغل خود رضایت می خواهید؟ 

به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان صاحب نظر تفاوت بین آنچه فرد در حال حاضر دارد با آنچه به دنبال آن است، می تواند شاخصی از رضایت شغلی باشد. پورتر ، لافکوئیست ، دیویس و هالند از این دسته اند. از سوی دیگر کاپل من نیز معتقد است که پژوهشگران حوزه هایی چون روان شناسی مشاوره تمایل دارند « رضایت شغلی» را به تفاوت بین آنچه فرد داراست ، در برابر آنچه خواستار آن است تعریف کنند.- دسته سوم معتقدند بسیاری از مفهوم سازی ها و تعاریف « رضایت شغلی» دربر دارنده نوعی فرآیند ارزشیابی است. لوکه آن را حالت هیجانی خوشایند و مثبتی می داند که ناشی از ارزشیابی شغــلی یا تجربه های شغلی فرد است . ولی اسمیت نظرش این است که گستره ای است که در آن محیط کاری، تقاضاهای فرد را برآورده می کند. و یا رابینز که می گوید « رضایت شغلی» حاصل تفاوت میان تعداد پاداش هایی است که فرد دریافت می کند با مقدار پاداشی که فکر می کند باید دریافت کند. به عبــارتی می توان آن را یک فرآیند ارزشیابی تعریف کرد که آنچه را که یک فرد دارد در برابر آنچه خواستار آن است ، مورد بررسی قرار می دهد. (سادات ، 1387، www.utj.com)

وقتی اطلاعات، عقاید و احساسات از شخصی، گروهی یا منبعی به شخص، گروه یا منبع دیگری به منظور ایجاد تغییر در دانش، نگرش یا رفتار آشكار آنها انتقال می یابد، فرایند ارتباط رخ می دهد (1). یكی از مشكلات فرایند ارتباط این است كه مردم به ندرت قادرند مقاصد واقعی خود را به طور كامل به سایرین انتقال دهند، غالباً پیام های (messages) فرستاده شده مقاصد واقعی آنان را بیان نمی كند. اشتباهات دارویی و درمانی و تخلف از خط مشی ها غالباً نتیجه ارتباط غیرمؤثر است. مدیران از ارتباطات برای هماهنگی وظایف و اعمال در درون سازمان استفاده می كنند، ارتباطات اثر بخش باعث ایجاد سازمان های اثر بخش می شود.

در سال های اخیر پژوهش های زیادی در خصوص رضایت شغلی و رابطه آن با ارتباط اثربخش و سایر عوامل مؤثر در رضایت شغلی انجام گرفته است. رابینز   در ایالت نیوجرسی آمریكا در مورد روابط كارفرمایان با زیردستانشان تحقیقاتی انجام داده است. اودریافت كه مهارت های ارتباطی مدیران و رفتار سازمانی می تواند در رضایت شغلی كاركنان نقش مهمی را ایفا كند. هاستینگز2در تحقیق خود به این نتیجه رسید كـه مدیر می تواند بـا ایجاد زمینه روابط مؤثر در سازمان انگیزه و رغبت شغلی كاركنان را افزایش دهد. مون   در بررسی های خود خاطرنشان می كند كه مدیران با ارتباط مناسب و درست می توانند به كاركنان در دستیابی به اهداف سازمانی و تصمیم گیری عقلانی كمك كنند. كاكس (Cox) در پژوهشی كه در مورد قدرت نفوذ و ارتباط مدیران انجام داد دریافت كه یكی از مهارت های مدیر ارتباطی است و مدیران می توانند با استفاده از مهارت های ارتباطی بر كاركنان نفوذ بیشتری داشته و در نتیجه باعث انگیزش بیشتر در كاركنان شوند. بررسی ها نشان می دهند كه ارتباط مدیر بـا كاركنان یك جزء اصلی مدیریت است. مدیر می تواند به شیوه های مختلف مانند استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ( اتوماسیون، ایمیل، سایت، سامانه پیام کوتاه، تلفن، گفتگوی اینترنتی و ...) تجهیزات و وسایل سمعی و بصری، ویدئو، نشریات و ... با كاركنان ارتباط برقرار كند.

کلمات کلیدی:

رضایت شغلی

مهارت ارتباطی مدیران

رضایت شغلی کارکنان

رابطه مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان

فهرست مطالب

چكیده 1

فصل دوم: ‌ادبیات و مبانی نظری 

1-2-  مقدمه 19

2-2 - رضایت شغلی و افزایش بهره وری 22

2-3- رابطه شخصیت با موفقیت شغلی 24

2-4- رابطه رضایت شغلی با شخصیت افراد 25

2-5- تعاریف رضایت شغلی 27

2-6- نظریه های رضایت شغلی 33

2-7- شاخص های رضایت شغلی 34

2-8- عوامل موثر بر رضایت شغلی 35

2-9- رضایت شغلی و بهره وری 38

2-10- عوامل موثر بر افزایش رضایت شغلی 

2-11- رضایت شغلی و تعهد سازمانی 

2-12- پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی 

2-13-  رضایت شغلی و عملكرد 

2- 14- اندازه گیری رضایت شغلی 

2- 15- تعهد سازمانی 

پیشینه تحقیق درباره رضایت شغلی

منابع 

👇محصولات مشابه با مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 48 صفحه👇

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان 46 صفحه دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی کارکنان 47 صفحه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 25 صفحه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 34 صفحه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 23 صفحه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 45 صفحه مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی پرستاران 62 صفحه مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد رضایت شغلی 42 صفحه دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 35 صفحه

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوينت راهبري شرکتي ترجمه مقاله مشارکت ورزشی و بهزیستی ذهنی نتایج متغیر ابزاری حاصل از داده های یک براورد در آلمان پاورپوینت تكنولوژی و طرح ریزی شغل (فصل چهاردهم کتاب تک جلدی مبانی رفتار سازمانی استیفن رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی) گزارش كارآموزی كامپیوتر در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طرح کارآفرینی کارخانه تولید تیوپ آلومینیومی پروژه کارآفرینی تولید و بسته بندی سس مایونز مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوجوانی 38 صفحه جزوه حقوق تجارت 4 مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها 57 صفحه پروپوزال ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش و پرورش و مدارس 102 صفحه بررسی فرآیند شکل گیری داعش و نقش جهانی شدن بر آن بررسی عوامل اجتماعی، اقتصادی مؤثر بر گرایش به اعتیاد به مواد مخدر ارزیابی عملکرد بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) جهت پیاده سازی استراتژی های مرکزآموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری

👇کلمات کلیدی👇

مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی رضایت شغلی پیشینه خارجی رضایت شغلی پیشینه پژوهش رضایت شغلی پیشینه نظری رضایت شغلی پیشینه تحقیقات رضایت شغلی