👈 فروشگاه فایل 👉

علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی

ارتباط با ما

... دانلود ...

علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی

ر طی سال‌های تدریس به وضوح مشاهده كردم كه بیشتر دانش آموزان دوره‌ی راهنمایی،علاقه‌ی چندانی به درس دینی ندارند وبه خاطر نمره وترس از اولیای خانه ومدرسه تن به خواندن آن می‌دهند،در واقع آنها از این درس گریزانند

مشخصات فایل

تعداد صفحات

10

حجم

0/38 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

doc

توضیحات کامل

علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی

بیان مسأله

    در طی سال‌های تدریس به وضوح مشاهده كردم كه بیشتر دانش آموزان دوره‌ی راهنمایی،علاقه‌ی چندانی به درس دینی ندارند وبه خاطر نمره وترس از اولیای خانه ومدرسه تن به خواندن آن می‌دهند،در واقع آنها از این درس گریزانند.برای بر طرف كردن این مشكل،ابتدا از نظرات دانش آموزان وهمكاران در رابطه با علت موضوع استفاده كردم.  سپس از مجموع نظرات آنها وخودم این گونه استنباط كردم كه درس دینی به دلایل ذیل،مورد علاقه‌ی دانش آموزان نیست:

1-ارتباط نامناسب برخی دبیران دینی با دانش آموزان،نادیده گرفتن مشكلات بلوغ نوجوانان وتفاوت‌های فردی آنان موجب فاصله بین معلم و دانش آموزان می‌شود.لذا انگیزه‌ی یادگیری را به مقدار زیادی كاهش می‌دهد.

2-تألیف نامناسب كتاب دینی

   متأسفانه چندین سال است كه كتب دینی دوره‌ی راهنمایی تغییری نكرده،از نظر محتوا ،كلی بوده و  به بیان جزئیات كمتر پرداخته ،ملموس نبوده وبا مسائل روزمره‌ی زندگی كمتر ارتباط دارد.

3-تدریس سنتی برخی دبیران،به طوری كه تنها از روش سخنرانی (توضیحی محض) استفاده می‌كنند،بدون اینكه از روش‌های دیگر فعال تدریس،همچون پرسش وپاسخ، روش كاوشگری،ایفای نقش،روش بحث گروهی و.…استفاده نمی‌كنند.

4-نداشتن طرح درس مناسب برخی دبیران.

5-تأكید برنمره.

کلمات کلیدی:

ارتباط

انگیزه

یادگیری

روش بحث گروهی

روش ایفای نقش«نمایشی»

یادگیری اكتشافی هدایت شده یا كاوشگری

فهرست 

مقدمه 3

بیان مسأله 4

تعریف واژه های كلیدی 4

روش‌های گرد آوری اطلاعات 5

اقدام راه حل پیشنهادی 6

ارزیابی نتایج 6

محدودیت‌ها و مشكلات 8

ارائه‌ی پیشنهادها 8

فهرست منابع…. 10

👇محصولات تصادفی👇

آزمون شخصیتی بندر – گشتالت پاورپوینت استراتژیهای تولید پاورپوینت سلول گرايي، زير بناي تحولات در صنعت رايانه( فصل دوم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان) مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان بررسی بروز رکود تورمی و راهکارهایی برای خروج از آن