👈 فروشگاه فایل 👉

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی 37 صفحه

ارتباط با ما

... دانلود ...

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی 37 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات

37

حجم

278/496 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری دانش مفهومی معلمان ریاضی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.  هیبرت و کارپنتر  (1992) عنوان کردند که درک هنگامی به‌دست می‌آید که یک حقیقت، اندیشه، یا رویه، قسمتی از یک شبکه به‌هم پیوسته حقایق، ایده‌ها و رویه‌ها باشد و این شبکه به دیگر شبکه‌ها یا شیوه‌های معنادار مرتبط خواهد بود، وقتی دانش درک شود، دانش جدید آسان‌تر با ساختار موجود هماهنگ خواهد شد و این امر، موجب تسهیل یادگیری می‌شود.

     بارودی (2007) دانش مفهومی را به عنوان دانشی درباره حقایق (تعمیم‌ها) و اصول تعریف می‌کند. شولمن (1987) درباره‌ی دانش مورد نیاز معلمان اعتقاد داشت که «یک معلم نه تنها باید بداند که بعضی چیزها چگونه‌اند علاوه براین او باید بفهمد که چرا آن‌ها این گونه هستند» (تیروش ، 2000). معلمان باید حداقل دانش ریاضی که دانش‌آموزان برای یادگیری نیاز دارند، دارا باشند. آن‌ها باید یک درک عمیق از ایده‌های ریاضی داشته باشند. دانش معلمان باید شامل استفاده از فرآیندهای ریاضی و استفاده از ریاضیات در شرایط جهان واقعی باشد (NCTM; 2000). فنما (1992) معتقداست که: «يك روش اصلي براي اصلاح و بهبود يادگيري وآموزش رياضي، كمك به معلمان براي درك فرآيندهاي تفكر رياضي دانش آموزانشان است».

مطالعه انجام شده توسط گینتر ، پیگ  و گیبنی  (1987) دانش مفهومی معلمان ابتدایی را مقایسه کردند، که بین سال‌های 1969-1967 و 1986-1983 آموزش داده شدند. 31% از این گروه که بین 1985-1983 آموزش داده شدند 4 یا بیشتر واحد ریاضی در دبیرستان و سه یا بیشتر واحد ریاضی در دانشگاه گرفتند. 16% از گروه‌ها که در بین سال‌های 1969-1967 آموزش دیدند 4 یا بیشتر واحد در دبیرستان و فقط 4% سه یا بیشتر واحد در دانشگاه گرفتند. براساس یافته‌های آن‌ها، اخذ واحدهای ریاضی زیاد به تنهایی به معنی افزایش دانش و کمبود ریاضیات نیست (گینترو همکاران، 1987).

فهرست مطالب

تعریف نظری دانش مفهومی

تعریف عملیاتی دانش مفهومی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی

دانش مفهومی

8-2-1 دانش ریاضی برای تدریس

8-2-2 اهميت دانش معلمان در آموزش مناسب

9-2 باورهای معلمان ریاضی

جدول 1-2: رابطه بین باورها

اقتباس از: فدایی و احمد‌پور (1391)

پیشینه تحقیق

 تحقیقات انجام شده خارجی

تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ

منابع فارسی    

منابع انگلیسی

👇محصولات تصادفی👇

نمونه سوالات آزمون دوره کارگاه جوشکاری در فنی و حرفه ای همراه با پاسخنامه پاورپوینت کامل کتاب نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک پاورپوینت تمرینات پیلاتس پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت با نمره گذاری، روایی و پایایی معرفی جامع و کامل معماری خانه ملک زاده یزد